هفته نامه

دادستان کل کشور: نظارت دادستان بر شعب دادرسی و دادیاری بسیار مهم است

دادستان کل کشور یکی از سیاست‌های کلی قوه قضائیه را رفع اطاله دادرسی، سرعت و دقت در رسیدگی دانست و گفت: نظارت دادستان بر شعب دادرسی و دادیاری بسیار مهم است. حجت‌الاسلام موحدی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس هستیم باید یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگانی که از میهن اسلامی دفاع کردند، را زنده نگه داریم. وی با اشاره به هفته وحدت ادامه داد: درآینده، روزی خواهد آمد که مسلمین ید واحده شده و تسلط سلطه‌گران دنیا را از بین خواهند برد. یکی از مراکزی که نقش مهمی در تثبیت نظام و از بین بردن دشمنان خصوصا در زمان دفاع مقدس داشت، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود. کار کردن در این مجموعه، اخلاص ویژه‌ای می‌طلبد به جهت اینکه افراد در آن گمنام هستند. این مقام قضائی ادامه داد: خدمت کردن اجر مضاعف دارد زیرا قضات و کارمندان در این سازمان، گمنام هستند و از زحمات‌شان تنها برخی از مسئولان مطلع هستند لذا به‌سهم خود از تمام همکاران در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تقدیر و تشکر می‌کنم که مخلصانه و بدون ادعا تلاش کرده و خدمات بزرگی به انقلاب و نظام داشته و دارند.دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت جلوگیری از اطاله دادرسی گفت: نظارت دادستان بر شعب دادرسی و دادیاری بسیار مهم است؛ چنانچه یکی از سیاست‌های کلی قوه قضاییه، رفع اطاله دادرسی است. البته دقت و سرعت در رسیدگی‌ها نیز نکته مهم دیگری است که دادستان جدید نظامی تهران باید به آن توجه داشته باشد. حجت‌الاسلام موحدی خطاب به دادستان جدید نظامی تهران ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که باید طوری با ضابطان برخورد و رفتار کنیم که آن‌ها و پرونده‌هایی که در دست دارند، دچار مشکل نشود. دستوراتی که دادستان و دادیار در ابتدای رسیدگی در پرونده‌ها مطرح می‌کنند نیز بسیار مهم است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: قاضی باید با دستوراتی که صادر می‌کند، تکلیف ضابط را مشخص کند و کلی‌گویی نکند و در عین حال نباید ضابط محور باشیم. همچنین پرونده‌ها باید در اختیار قضات باشد تا هرجا لازم است، ارشادات و راهنمایی‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به شاخص‌های اصلی مدیران تاکید کرد: داشتن روحیه انقلابی، خستگی ناپذیری، وجدان کاری، دقت و سرعت در انجام وظیفه، قبول مسئولیت‌های مهم، پرهیز از اشرافی‌گری و عدم استفاده از امکانات بیت‌المال از جمله شاخص‌های مهم برای مدیران انقلابی هستند.

دادستان کل کشور یادآور شد: یک مدیر انقلابی باید علاقه به خدمت داشته، ولی دلبسته جایگاهش نباشد. شوق به کار و کسالت در انجام وظیفه را نداشته باشد. برای انجام وظیفه داوطلب شده، سلامت، نفوذناپذیری و قاطعیت داشته باشد. حجت‌الاسلام‌ موحد تصریح کرد: مدیر انقلابی باید قانون را برای همه افراد در هر پست و مقامی، یکسان اجرا کند. نظام اسلامی ثابت کرده همه در برابر قانون یکی هستند و امامین انقلاب نیز به این مهم، پایبند بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *